Geweldig - Reisverslag uit Colesberg, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu Geweldig - Reisverslag uit Colesberg, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu

Geweldig

Door: Femmy

Blijf op de hoogte en volg Femmy

06 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Colesberg

Lieve allemaal.

We zijn al weer een paar dagen verder en wat heb ik weer geweldige dingen mee gemaakt.
We zijn zaterdag vertrokken richting de tuin route en zouden in Swellendam overnachten, echter reed alles vlot door en zijn we in Swellendam alleen om koffie geweest. We hebben nog een pitstop gemaakt bij mossel bay en hebben daar de oude post tree gezien, hier werd vroeger door de schippers post in gestopt en nu zoon … jaar later kun je je post versturen met de ouderwetse stempel, dus ja dat moest ik natuurlijk ook uitproberen, ik geloof dat het zoon 10 dagen duurt voordat de post arriveert in Nederland, dus we wachten het af of heit en mem het kaartje krijgen. Omdat we toch in de buurt waren heb ik een wandelingetje gemaakt over het strand in de Indische oceaan, want wanneer krijg je daar nou de gelegenheid voor. In het kader nu we er toch zijn wil ik zoveel mogelijk mee pakken. Na dat we nog even boodschappen hebben gedaan zijn we verder gereden tot net onder Knysna, hier konden we het toch nog regelen dat we in een boomhut konden slapen, wat een belevenis, en behoorlijk lux en erg rustgeven. Midden in het bos in een tent slapen, met een bad een kingsize bed en een stapelbed. Hier kon ik gerust een weekje vertoeven. Natuurlijk ben ik in bad geweest, het grappige was dat het water wat ze daar gebruiken uit de bergen komt, het is dus niet wit water wat wij gewend zijn maar bruin het word gezuiverd voor gebruik van douchen maar niet om te drinken. Het water wat in de rivier zit heeft dus een nog donkerdere kleur de kleur van cola zeg maar. Met zonnepanelen en gasflessen word het water warm gemaakt. En als je in bad zit kijk je dus uit over het bos, een en al natuur. S ’morgens Zondag 5 februari heerlijk wakker geworden door het gefluit van de vogels en na een ontbijtje klaar voor vertrek en zaten we rond 8 uur weer in de auto, op naar mijn volgende avontuur.

Tijdens het vervolg van de tuinroute zijn we gestopt bij het Tsitsikamma national park, hier hangt de bekende hangbrug van 77 meter lang over de zee tussen de rotsen, het was een hele klim om uit eindelijk bij de brug te komen, maar wat was het prachtig daarboven. Mooi uitzicht over de Indische oceaan, het water wat onder je door tegen de rotsen klettert, wat een macht gezicht. Hier hebben we een uurtje rond gekeken en hebben op het terras nog even geluncht. Hup weer in de auto en onderweg toch nog even gestopt bij the big tree. Dis is een grote oude boom waar je met acht mensen om de stam heen kan staan. Achter af had ik hier wat meer van verwacht, het viel dus een beetje tegen, maar je kunt niet alles hebben.

Omdat we een dag voor liggen op schema hebben we een overnachting kunnen boeken in de buurt van Addo. En zijn we naar het Addo park geweest.
In een woord geweldig ik heb mijn eerst olifant en buffel gezien, nou dat was wel even een momentje………. De zebra’s en kuddo’s die gewoon langs de weg lopen te grazen, en daar was hij dan de olifant. Gewoon op zijn dode gemakje aan het eten en even verderop liepen weer kuddes met zebra’s en er waren veel kleintjes bij,

Aangekomen bij onze volgende overnachting in een jawel 4 sterren hotel heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad te hebben maar richting bed gegaan.
Vanmorgen weer vroeg vertrokken en gaan we overnachten in alweer een 4 sterrenhotel.
We zijn net voor bij colsberg vandaag alleen een stop gehad voor de koffie dus even een rustig dagje.

Vanavond lekker uit eten en dan in bad de komende 3 dagen gebruiken we om naar de Blyde river canyon te gaan, dus weinig activiteiten tussendoor.

Veel liefs Femmy

• 06 Februari 2017 - 17:43

Stien:

Wat weer een verhaal zussie
    Wauw wauw...jaloers op je...
    Genieten....dikke tut fan us

• 07 Februari 2017 - 12:59

Minke Sybesma:

Femmy wat is dit genieten voor jou!!! En fantastisch dat ik mee mag genieten. Knuffel :-)

• 08 Februari 2017 - 16:15

Joke Donker:

Die hangbrug is erg indrukwekkend het is zo'n prachtig land je raakt er niet uitgekeken ik denk dat je gelijk weer gaat sparen als je terug komt.

Groetjes Joke

• 08 Februari 2017 - 16:20

Gerda:

Alweer zoveel mooi's gezien!! En 1 ding is zeker, jullie zijn echt lekker aan het genieten met bijna elke dag uiteten en heerlijke hotels zo te lezen!! Ben benieuwd hoe bruin je inmiddels bent ;-) veel plezier en geniet momenten nog! liefs.

• 14 Februari 2017 - 22:59

Jan:

Weer een prachtig verhaal met weer heel wat dingen beleeft , lees ook dat je je in hogere sferen hebt begeven en dat je midden in het bos hebt geslapen en nog wel op een stapelbed, misschien bij voorbedachte rade dat de wilde dieren niet bij kunnen komen. Maar denk niet dat ze jou wat aan doen daar ben je veel te lief voor, misschien wel om er over na te denken om dit ook eens in het Kuinderse bos te doen. Geniet lekker verder meisje.