Weer geweldige dagen - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu Weer geweldige dagen - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu

Weer geweldige dagen

Door: Femmy

Blijf op de hoogte en volg Femmy

11 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Graskop

Lieve Allemaal.

Ondanks dat we veel gereden hebben de afgelopen drie dagen ongeveer 537 kilometer, vertrekken we op donderdag richting Pelgrimsrest waar we 1 nachtje logeren, daarna gaan we twee nachten in Graskop logeren waar we de blyde river canyon gaan bezoeken zoals ik al eerder zei.
Maar al met al hebben we de drie dagen wel weer wat dingen gedaan.
(even met thuis gebeld, via videogesprek en heb alle kids dus ook weer even gezien, waar ik erg blij van word )
Mijn motto is inmiddels, zoveel mogelijk meepikken nu we er toch zijn.

Dinsdag zijn we gaan rijden en zouden we jawel in het stadje Bethlehem blijven slapen, maar helaas er was geen plek meer in de herberg haha.

We zijn door gereden tot net buiten Harrismith en hebben daar alweer in een 4 sterren gast house gelogeerd, met diner en ontbijt.

woensdag 8 februari zijn we weer om 8 uur vertrokken, we zijn naar het Talana museum geweest waar de geschiedenis van de boeren oorlog heeft plaatse gevonden en zijn ver we ook bij de bloed rivier geweest waar vele zulu’s in zijn vermoord vandaar de naar Bloedrivier.
Tijden de rit er naar toe wat niet over het asfalt ging maar over een grind pad met vele hobbels en potholes heb ik mijn eerste giraf gezien die gewoon aan de kant van de weg stond de vreten. Natuurlijk gestopt voor een foto en hij keek me echt aan, wat moet jij hier nou weer haha.
Dit was ook weer zoon momentje…
En het museum was best wel interessant over de geschiedenis van de zulu’s en de boeren oorlog.
Deze nacht hebben we in Vryheid geslapen, een mooi plekje waar het toerisme afneemt en dit te merken is aan de eigenaressen van de B&B omdat er weinig klandizie is. Ook het restaurant waar we hebben gegeten zat voorgaande jaren nog erg vol, en dit jaar zaten er maar weinig mensen. Ondanks dat was het toch een leuk stadje.
Donderdag na het ontbijt zijn we vertrokken richting Pelgrimsrest. Dit is een dorpje van 1 straat waar alles nog in de 50 jaren is, zo heeft het een groot hotel en een politie bureau en daar werkt het hele dorp bijna, ook winkeltjes zijn nog open en er zijn zoals in de meeste dorpen genoeg souvenirs te krijgen. Wat het gekke was dat er een aantal jongeren langs de kant van de weg stonden om je auto te wassen, als je eerst nee zei en je auto parkeerde wasten ze je auto toch. Van uit het hotel kregen we dan ook een briefje mee die we aan de binnenkant van de auto moesten leggen waarop stond dat ze de auto niet mochten wassen. Dit was voor het hotel personeel niet meer dan normaal.
Na nog wat door de winkeltjes hebben gesneupt zijn we naar Graskop gereden.

Aangekomen bij ons gast house hebben we eerst koffie gedronken en zijn toen langs de watervallen gegaan en Gods Window. Dit is een uitkijkpunt waar je met helder weer tot Mozambique kunt kijken…. Ja dan moet je wel weten waar dat ligt. Maar het uitzicht was geweldig.
Toen hebben we de Berlin Falls, de Mac Mac Falls en de Long Creek Falls bekeken ook dit was weer een prachtig natuurverschijnsel, avonds heerlijk aan de BBQ en gekeken wat de laatste 8 dagen van de vakantie nog in peto heeft.

Vanmorgen zijn we weer vroeg opgestaan, want we wouden nog 1 waterval bezoeken, de Forest Falls Dit is een waterval midden in het bos, waar je een pad van 4 kilometer moet afleggen door het bos over de rotsen en langs de smalle rivier, dit was een behoorlijke klim en we hebben er dan in totaal ook dik twee uur over gedaan.
Het was met vallen en opstaan maar …. We did it!!!
Bij terug komst heerlijk op het terras gezeten en gezwommen in het zwembad wat gebouwd is om de rotsen heen met uit zicht over het dal.

Morgen gaan we nog langs de blyde river canyon en de Bourke’s Luck Potholes. En daarna zal het wezen… we gaan naar Tsukudu waar we twee nachten verblijven en waar we 4 keer op safari gaan!!!
En ook daar kijk ik erg naar uit! Hopelijk spot ik de big vijf, de eerste twee de buffel en de olifant heb ik al gezien nu hopen dat ik hem aan kan vullen met de Leeuw, neushoorn en het luipaard ( hier kijk ik erg naar uit)!

Dus als het gelukt is en we hebben wifi dan horen jullie het zeker.
PS. Ik heb wat foto’s er af gehaald omdat we nog op safari gaan en ook nog naar het project, dus heb de ruimte wel nodig haha.

Veel liefs ( en een hele dikke kus aan mijn spetters) Femmy

• 13 Februari 2017 - 08:48

Stien:

lief zusje
    wat weer een avontuur..geweldig wat je allemaal beleeft
    we genieten hier heerlijk mee van je mooie verhalen en fotos en het heerlijke weer..
    ik hoop dat de laatste dagen knallend worden en dat je de big 5 gaat spotten

heel veel plezier en geniet ervan maar doe wel voorzichtig
    dikke tut

• 13 Februari 2017 - 09:53

Annie:

Hey Femmy, wat een prachtige reis ben je aan het maken. Wat een indrukken heb je iedere dag te verwerken zeg. Het is zo'n mooi land! Genieten dus.

• 13 Februari 2017 - 21:10

Joke:

Leuk hoor dat je zoveel ziet en beleefd dikke kus vanuit Lemmer met sneeuw.

• 14 Februari 2017 - 22:49

Jan:

Hallo Femmy zie aan de verhalen dat je je volop vermaakt daar in Afrika, kan het me voorstellen en dat je dan ook nog al die wilde dieren tegenkomt en op de gevoelige plaat vast legt zodat wij er ook van kunnen genieten. Nu meid geniet er nog maar lekker van en we zien je volgende verhaal met foto,s weer tegenmoet.

groetjes Jan