Woehoe - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu Woehoe - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu

Woehoe

Door: Femmy

Blijf op de hoogte en volg Femmy

15 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Groblersdal

Lieve allemaal.

Hier dan weer een berichtje en wat voor een.

Zondag ochtend zijn we vertrokken naar het wildpark Tshukudu vlak bij hoedspruit. We hebben eerst de blyde river canyon bewonderd en de Bourk's luck pothools. wat is dit een mooie natuurverschijning. nadat we hier wat rond gekeken en gelopen hadden gingen we dan eindelijk naar het Wildpark

Aangekomen werden de koffers naar het huisje gebracht door monky en Thelma en werd gezegd dat om vier uur de gamedrive begon. Ik als enthousiasteling stond om kwart voor vier te popelen om met onze Ranger Patrick voor de eerste keer echt op safari te gaan en ik hoopte zo dat we in ieder geval de big 2 uit zouden breiden want ja dat is nou eenmaal mijn droom. Tijdens de safari hadden we binnen tien minuten de neushoorn te pakken. Wow wat zijn dat machtige beesten, groot imposant al is de hele wereld van hun. En trekken zich dus niks van ons aan.

Tijdens het kijken naar de neushoorns die zich heerlijk in het water lieten plonsen kregen we bezoek, een kudde leeuwen kwamen drinken bij de waterpoel we hoefden er dus niet eens om te zoeken. Verder het park in kwamen we nog wat impalas, zebra’s en een stuk of 5 giraffen tegen. Hier hebben we dan ook rustig naar gekeken totdat Patrick een oproep kreeg via de walky talky dat het luipaard was gesignaleerd. Dus..... hold one its gonne be a wild ride. woehoe vol gas naar de andere kant van het park, het park is 5000 hectare groot en aangekomen bij een andere waterpoel lag hij dan het luipaard heerlijk relaxed in de schaduw een beetje bij te komen van de warmte.

Wat is het toch een fantastisch dier.
met 3 jeep's stonden we het beest te bewonderen en hebben we gewacht tot de andere 2 wegreden zodat we in alle rust nog iets dichterbij konden komen. en heb ik dan ook foto's gemaakt om in te lijsten. de ranger zei nog tegen ons dat het een Lucky drive was. nou soms moet je dat gewoon hebben.

de volgende dag hebben we een wandeling gemaakt door het park, op pad met ranger met geweer gingen we het park verkennen, sporen zoeken en kregen we uitleg over de bomen die er groeien en welke dieren ze eten. dan was het smiddags weer tijd voor de safari. echter was de safari weer geweldig maar de allereerste keer op safari heeft toch een ander gevoel, vooral ook omdat we de big 5 de eerste keer gespot hadden. maar des al niet te min, heb ik er heerlijk van genoten. na de gamedrive was het tijd voor het eten, inmiddels al half 8 en Monkey stond voor ons aan de BBQ wat daar dus heel normaal is. na nog wat te hebben bijgepraat zijn we toch ook maar naar bed gegaan want je word best moe van de hele dag buiten zijn in 35 graden. de voglende ochtend weer een wandel safari. dit keer liep Mtombie mee, dit is een cheeta waarvan de moeder overleden was en die de familie van Tsukudu samen met Mtombie haar broes Flopsie en hunter met de hand groot hebben gebracht.
dit was ook weer een droom die uit kwam, wat is het een geweldig beest die cheeta en hij lag zo heerlijk reaxt bij te komen en geniet van alle aandacht.

helaas was het na de wandel safari tijd om afscheid te nemen en gingen we door naar Ku Sungula het volgende wildpark, dit had alleen iets meer luxe met restaurant zwembad en het personeel kwam je de drankjes aan het zwembad brengen.
ook hier gingen we op safari, we hebben daar een kudde buffels gezien van wel 50 als het niet meer waren, en een groep van 9 leeuwen die ook rustig een tukje deden. en een grote olifant. de volgende ochtend ( vanmorgen) hadden we een ochtend safari, en stond de wekker op kwart voor 5 half 6 vertrok de jeep, wat heb je dan midden in het bos een prachtige zonsopkomst. dat was echt genieten al hebben we niet veel dieren gezien, zebra, impale gnoe en een kudu. bij terugkomst stond het ontbijt weer klaar en zijn we na het ontbijt vertrokken naar Groblersdal waar we nu twee nachten blijven.

morgen ochtend rond tien uur worden we verwacht bij het project in Elandsdoorn van de Tjommie foundation ik heb vanavond kennis gemaakt met Hugo en Liesje Tempelman die het project opgezet hebben, en ga ze morgen het hemd van het lijf vragen over hun projecten. haha.

voor nu zeg ik welterusten, en wil het liefst nog niet aan vridjag denken, want dan ga ik weer richting nederland, Afrika is toch echt zoon mooi land, ik voeg nog wat leuke foto's toe voor de fun maar de mooiste van de safari staan er al op.

Liefs Femmy

• 15 Februari 2017 - 21:22

Stien:

lief zusje

wauw wat weer een avontuur en wat heerlijk dat we mee kunnen genieten via de app en de reisverhalen.
    en ik ben zo zo verschrikkelijk blij voor je dat je droom is uitgekomen..het spotten van de BIG 5!!!
    ga nog heerlijk genieten van de laatste dagen en je weet wat je aan de telefoon zei:

dit was.... de eerste keer Afrika maar... zeker niet de laatste...
    je komt terug ..

geniet ze en tot zaterdag

dikke tut

• 15 Februari 2017 - 21:41

Mirjam:

Lieve Fem,

Wat weer een mooi stukje!!
    Jammer dat de tijd zo snel gaat hè als je het zo naar je zin hebt.
    Het einde van je avontuurlijk reis is helaas alweer in zicht, maar geniet ook nog van je laatste 2 dagen, ook dat zullen vast nog hele bijzondere dagen worden. Een project waarvoor jee zo hard aan de slag bent geweest en er alles hebt uitgehaald wat je maar kon.en vooral iets om supertrots op te zijn. Dit zal vast en zeker ook zeer gewaardeerd worden door de kinderen en organisatie van Tjommie!!nou Meis geniet er nog even van!! Wij zijn er benieuwd naar je verhalen. ( waarvan we natuurlijk ook al veel van gelezen hebben maar je hebt vast nog veel meer te vertellen.)

Veel liefs x Mir

• 15 Februari 2017 - 21:46

Jan:

Ha Femmy je hebt weer een prachtig verhaal geplaatst,zie dat je weer veen hebt beleeft. Je hebt ook weer prachtige foto.s gemaakt vond die van jou ook prachtig waar je de cheeta aaide geweldig.
    Het is alweer bijna afgelopen voor je maar dit kunnen ze nooit meer van je afpakken. Groetjes Jan

• 15 Februari 2017 - 22:45

Nelleke-melle:

haai zussie,

wat een geweldig verhaal...en wat is het fijn om te lezen dat je dromen uit komen.het is je zo gegund!!!
    nu langzaam aftellen maar al dat moois wat je hebt mogen beleven zal voor altijd in je hartje zitten...en gelukkig hebben we de foto's nog....
    ga nog zeker genieten van je speciale momenten meis en laat het avontuur nog even duren !!!!

dikke kus van ons en de meiden,die ook zeer onder de indruk zijn van al je mooie foto's

tot snel