Mazzel - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu Mazzel - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu

Mazzel

Door: Femmy

Blijf op de hoogte en volg Femmy

03 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Lieve allemaal.

Gister vertrokken voor ons eerste dagje Kaapstad, helaas hadden we pech want vanwege de harde wind konden we de tafelberg niet beklimmen. Dus zijn we eerst maar naar Simons Town gegaan waar we de pinguïns hebben bekeken dit was geweldig, gewoon in de natuur liggen de beestjes te zonnebaden en nemen zo nu en dan een duik. Na een uurtje te hebben genoten van de pinguïns zijn naar cape point gereden hier kom je door een natuur gebied met als het goed is… bavianen en struisvogels, de heen weg geen dieren gezien, terwijl er overal bordjes hingen, pas op voor bavianen, aangekomen bij cape point natuurlijk de bekende foto dus ik kon ook niet achter blijven. Op de terug weg hadden we dan toch mazzel, ik heb een wilde baviaan gezien en een baby struisvogel. Ik weer helemaal blij. terug naar huis zijn we via de capmans Peek gereden, dit is een route langs de kust en je komt de prachtigste natuur tegen, fantastisch om het water zo tegen de rotsen zien knallen. Dus hier en daar gestopt voor een foto momentje, om heerlijk de toerist uit te hangen. Na maar weer eens uit eten te zijn geweest, zijn we maar naar bed gegaan, hopend dat het de volgende morgen mooi weer zou zijn voor de tafelberg. Het zal mij toch niet gebeuren dat ik in Afrika ben en dat het twee dagen slecht weer is zodat ik de tafelberg niet op kan??
Vrijdag 3 februari, morgens vroeg vertrokken voor de tafelberg, en hij was open, alleen stond er een hele lange rij met een wacht tijd van meer dan een uur. Ja wat gaan we doen, want we hadden om 1 uur een reservering voor de ferryboot naar robbeneiland, we hebben een half uurtje gewacht en toch de gok genomen om na robbeneiland terug te gaan naar de tafelberg. Zo gezegd zijn we naar het Waterfront gegaan, wat ook prachtig is, eerst maar even een kleine lunch en toen op de ferry naar Robbeneiland. Onderweg heb ik dolfijnen gezien, zeehonden en zelfs in de verte een walvis, helaas was ik alleen te laat voor de foto, heb ik weer. Maar het is in deze periode al uniek om een walvis te spotten. Haha ik blij. Aangekomen op robbeneiland kregen we een rondleiding door een ex gevangene die 5 jaar op robbeneiland vast gezeten heeft en die dus Nelson Mandela kende. We hebben gekeken in bijna de hele gevangenis, maar wat ik het meest bijzondere vond is dat ik voor de cel gestaan heb waar Nelson Mandela in gezeten heeft, dit gaf mij wel een gek gevoel, ook omdat ik via het apartheid museum en het Mandela huis heel veel informatie over die man weet.
Terug uit de gevangenis zijn we de bus ingestapt en hebben we een rond ritje gemaakt over robbeneiland. Van af deze kant kun je de tafelberg fantastische zien liggen, toen hopend dat we mazzel hadden omdat er wat bewolking optrok over de tafelberg. Terug met de bus weer op de ferry gestapt en je kon merken dat het wat harder waaide. Wij zaten voor op de boot en deze schommelde nog al wat op de oceaan. Maar we hebben de overkant gehaald. Terug als een gek naar de auto want misschien was de tafelberg nog open.
En ja hor we hadden weer mazzel, hij was nog open, we hebben kaartjes gekocht, (na 6 uur de helft van de prijs) dus altijd mooi meegenomen. We zijn naar boven gegaan in de gondel omdat voor lopen geen tijd was, als ik de tafelberg op wou lopen en weer naar beneden was ik 4 uur verder en dan zou het donker zijn. Dus zijn we met de gondel omhoog gegaan en dit was in al leuk, maar eenmaal boven op de tafelberg was in een woord fantastisch. Ik liep letterlijk met mijn hoofd in de wolken. En wat groeit er nog veel boven op de berg, er wonen zelfs dieren, en schattig dat ze zijn. Na drie kwartier op de tafelberg hebben gewandeld, zijn we terug gegaan naar beneden, en hebben we in muizenberg wat gegeten, nu op ons hotelkamer nog even bij komen en daarna naar bed, want morgen vertrekken we weer naar ons volgende adres, wat 500 kilometer verderop licht en gaan we via de tuinroute en hopelijk lukt het ons om morgen in een boomhut te slapen. Maar dat wachten we nog maar even af. Jullie horen wel hoe dat afloopt.
Zo zijn jullie weer even op de hoogte en zal nog wat foto’s toevoegen.

Veel liefs Femmy en tot de volgende wifi verbinding :)






  • 03 Februari 2017 - 22:35

    Stien:

    Ahh zussie...GEWELDIG..wat weer een dag heerlijk zeg weer heerlijk genieten en wat een ervaring hoofd in de wolken..letterlijk...en dan dat robveneiland..ik vond in boek al bijzonder...nu lekker slapen..dikke tut

  • 03 Februari 2017 - 22:35

    Minke Sybesma:

    Femmy wat schrijf je beeldend. Ik zie het gewoon gebeuren. Prachtig dat je zo geniet. Liefs!

  • 03 Februari 2017 - 22:48

    Henk Sybesma:

    femmy wat weer een geweldig verhaal, het is net wat tante Minke zegt, of ben je er zelf bij. Genieten en liefs van Heit en Mem

  • 04 Februari 2017 - 15:14

    Joke Donker:

    Mooi dat je het naar je zin hebt anders zou ik me schuldig gaan voelen dat ik je heb laten kennis maken met Anneke. Ik weet precies waar jullie zijn dat is erg leuk

  • 06 Februari 2017 - 12:08

    Henriëtte:

    Oh heerlijk Femmy. Je schrijft idd beeldend. Aangevuld met die mooie foto's, geniet ik lekker met je mee.

  • 08 Februari 2017 - 16:13

    Gerda:

    Oh Femmy wat een geweldig mooi avontuur zeg!! wat een indrukken en mooie natuur daar. Heerlijk om zo met jou mee te kunnen reizen, Liefs

  • 14 Februari 2017 - 23:08

    Jan:

    Femmy heb weer met plezier je verhaal gelezen wat je weer allemaal beleefd hebt, wat een belevenis moet het zijn dat je op de plaats bent geweest waar Nelson Mandela vast heeft gezeten. Heb ook een foto gezien dat je met je hoofd in de wolken staat , er waren weer prachtige foto,s bij . Met deze hele belevenis zou je later ook op bijeenkomsten een prachtig verhaal vertellen over deze droomreis van je, maar dat is voor later nu maar weer lekker genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Muizenberg

Mijn droom reis

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom reis naar zuid afrika

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2017

Tjommie

15 Februari 2017

Woehoe

14 Februari 2017

Yes yes yes

11 Februari 2017

Weer geweldige dagen

06 Februari 2017

Geweldig
Femmy

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6756

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 14 Augustus 2018

Zuid Afrika

26 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Mijn droom reis

Landen bezocht: