Cape Town here i come - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu Cape Town here i come - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Femmy Sybesma - WaarBenJij.nu

Cape Town here i come

Door: Femmy

Blijf op de hoogte en volg Femmy

01 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Lieve allemaal.

We hebben inmiddels weer wifi, dat is hier niet zo heel best in Afrika en de meeste logeer adressen hebben geen wifi dus maar lekker uit eten naar een tent met wifi.
Ik ben wat met de dagen in de war hier, maar nu is het woensdag 1 februari en we zijn vandaag aangekomen in muizenberg, dat dicht bij Kaapstad ligt.
Maandag zouden we in tree sisters overnachten, maar we waren vroeg in de morgen vertrokken, 7 uur de wekker 8 uur ontbijt en half 9 in de auto, (haha en dat noemt men vakantie.) dus zijn we even 50 kilometer verder gereden en hebben we in wagon wheel coutry loge in Boufor west geslapen. Hier kon je heerlijk eten drinken en hadden ze een zwembad wat met 34 graden echt wel lekker is.
In de avond maar wat vroeg op bed zodat we de volgende ochtend weer mooi op tijd konden rijden.

En dat hebben we gedaan, dinsdag morgens zijn we via de Prince Albert pass richting Robertson gereden en dat was echt de moeite waard. Dwars over de bergen heen dus vol gas over een grind pad met diepe dalen naast je en geen vangrail. Nou dat was even pittig, maar ik kan zeggen dat ik in de bergen heb gereden. Stijl omhoog en naar beneden, echter kan ik niet zo goed twee dingen tegelijk, dus heeft Wim (onze mede reiziger) het laatste stuk gereden zodat ik van het uitzicht kon genieten en foto’s kon maken. Dus goed geregeld.
Dit was zoon prachtig natuur gebergte, zelfs boven op bloeien de bloemen, en heb je een geweldig uitzicht. En hier hebben we dan ook rustig de tijd voor genomen.
Aan het eind van de middag waren we in Robertson waar we overnacht hebben.
Savond zijn we natuurlijk weer uit eten geweest. We hebben zo verschrikkelijk gelachen het was echt een super gezellige avond, ook moest ik erg om de rekening lachen, we hadden 2 flessen wijn, 5 biertjes, 3 keer voor gerecht en 3 keer hoofdgerecht voor 380 Zuid-Afrikaanse rand en dat is omgerekend 40 euro en dat dan delen door 3 nou daarom gaan we dus regelmatig uit eten, het zijn alleen hele grote porties en daarom is een doggiebag ook geen raar begrip in Afrika, je ziet de meesten weg lopen met een bakje. Terug naar ons logeer adres en lekker geslapen.
Vanmorgen hadden we om half 9 ons ontbijtje op en zijn we verder gegaan met onze reis. We zijn in Franshoek geweest en zijn we eerst in een wijnproeverij geweest, want ja het is natuurlijk de wijnstreek van Cape Town. ik heb echter dit uitje overgeslagen want ja, ik lust nou geen wijn. we zijn ook in het Huguenot museum geweest en kijk heit wat ik hier tegen kwam, de foto staat er tussen van de Nederlands bijbel, en dat in zuid Afrika haha we zijn hierna doorgereden naar Stellenbos. Hier vind je oom Sammy zijn winkel. En er is echt van alles te koop, van kaarten tot snoepjes, kookboeken, hoedjes panty’s noem maar op er was geen nee te koop.
Hierna zijn we door gereden naar muizenberg, al met al dus een rustig dagje en hier aangekomen zit ik nu na lekker uit eten te zijn geweest op het balkon en hoor ik de golven van de Atlantische oceaan. Hier blijven we drie nachtjes slapen en gaan we de aankomende twee dagen kijken of we de tafelberg kunnen beklimmen, echter geven ze niet zo goed weer aan, als het hier bewolkt is of het waait te hard dan mag je niet naar boven. Dus we wachten maar af of het morgen doorgaat. In ieder geval gaan we morgen naar cape Town.
Voor nu nog een fijne avond. Ik ga nog even verder genieten

Veel liefs Femmy

  • 01 Februari 2017 - 22:19

    Stien:

    Wauw...wat weer een verslag...prachtig...
    Ik hoop dat weer goed blijft zodat je toch de tafelberg op kunt.
    Voor nu nog lekker genieten en straks lekker slapen..en morgen..have fun en geniet..dikke tut fan us

  • 01 Februari 2017 - 22:34

    Melle En Nel:

    Super leuk verhaal zo te lezen is het echt genieten .
    Hopen dat het weer mee gaat vallen zodat je de berg op kan....We zullen het vast snel lezen.
    Dikke kus van ons

  • 02 Februari 2017 - 18:50

    Gretha:

    Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt. Gr. Gretha

  • 02 Februari 2017 - 21:01

    Henriette:

    Ik geniet hier thuis van de verslagen en de foto's. Prachtig hoor! Leuk om jouw reis zo te volgen.

  • 03 Februari 2017 - 13:14

    Piety:

    Hoi Femmy,wat leuk om al je belevenissen te volgen die je meemaakt in Afrika ik geniet ervan.Nog veel plezier.

  • 14 Februari 2017 - 23:16

    Jan:

    Femmy weer een prachtig verhaal met prachtige foto,s, wat mij gelijk opviel dat je twee foto,s hebt gemaakt dat je duidelijk kunt zien de kloof tussen arm en rijk, jammer zie ik hiervan niets in je verhaal staan. Misschien heb ik het verkeerd gezien maar dat hoor ik nog wel een keer van je verder weer top meid zo hou je ons aardig op de hoogte van je droomreis, groetjes en geniet met volle teugen van alles wat je daar ziet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Muizenberg

Mijn droom reis

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom reis naar zuid afrika

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2017

Tjommie

15 Februari 2017

Woehoe

14 Februari 2017

Yes yes yes

11 Februari 2017

Weer geweldige dagen

06 Februari 2017

Geweldig
Femmy

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 6750

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 14 Augustus 2018

Zuid Afrika

26 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Mijn droom reis

Landen bezocht: